1.indlæg
Nu må det briste eller bære!
Det der matematik er en sjov størrelse. Ment på den måde at det kan drive mig helt ud hvor jeg har lyst til at slå noget. Det er ikke helt det som det skal handel om lige nu - også alligevel lidt.
Lucas henstiller til at jeg skal være kortfattet - jeg vil forsøge efter bedste evne.
Mit personlige forhold til hvad der kvem/ukvem, flødig/overflødig antager er fortsat under udarbejdelse og jeg synes det vanskeligt at udtale hvad der er bund i eller ej. Når Groden vil have os til at stå på hælene og holde på hvad vi nu synes er vores holdning, virker det lidt fladt, når meningen er under udarbejdelse. Jeg har ikke et færdigt billede af, hvordan en smart matematikundervisning skal skæres. Havde jeg det sad jeg ikke og havde ondt i maven, hver fredag hos Grode. Var jeg firkantet og vidste at tabeller, skal man lærer ved at lege Bom, så sad jeg ikke og tænkte om tabeller overhovedet skal læres udenad. - og om tabeller overhovedet skal læres.
Når jeg deltager i en snak om hvorvidt et matematisk emne er flødigt eller ej, bliver jeg nødt til at skille skæg fra snot, og se hvad min egen rolle er. Det er nemt at tænke, at den måde jeg har lært det på er den bedste, for: Se - jeg kan det jo. Men fordi det virker for mig, skal det vel ikke være sådan for alle andre.
For at ramme det ind: Jeg mener at jeg har en pligt til at tænke ud af boksen, når det gælder matematik og undervisning. Det er derfor jeg er her. Der må være flere muligheder end dem jeg kender.
Hvad angår flødighed og kvem, havde vi i gruppen lavet et MathStreet-oplæg der på alle måder var overflødigt.
Hvad angår mavesmerter og frustration, har jeg store forventninger til Groden.
Lene
Det der matematik er en sjov størrelse. Ment på den måde at det kan drive mig helt ud hvor jeg har lyst til at slå noget. Det er ikke helt det som det skal handel om lige nu - også alligevel lidt.
Lucas henstiller til at jeg skal være kortfattet - jeg vil forsøge efter bedste evne.
Mit personlige forhold til hvad der kvem/ukvem, flødig/overflødig antager er fortsat under udarbejdelse og jeg synes det vanskeligt at udtale hvad der er bund i eller ej. Når Groden vil have os til at stå på hælene og holde på hvad vi nu synes er vores holdning, virker det lidt fladt, når meningen er under udarbejdelse. Jeg har ikke et færdigt billede af, hvordan en smart matematikundervisning skal skæres. Havde jeg det sad jeg ikke og havde ondt i maven, hver fredag hos Grode. Var jeg firkantet og vidste at tabeller, skal man lærer ved at lege Bom, så sad jeg ikke og tænkte om tabeller overhovedet skal læres udenad. - og om tabeller overhovedet skal læres.
Når jeg deltager i en snak om hvorvidt et matematisk emne er flødigt eller ej, bliver jeg nødt til at skille skæg fra snot, og se hvad min egen rolle er. Det er nemt at tænke, at den måde jeg har lært det på er den bedste, for: Se - jeg kan det jo. Men fordi det virker for mig, skal det vel ikke være sådan for alle andre.
For at ramme det ind: Jeg mener at jeg har en pligt til at tænke ud af boksen, når det gælder matematik og undervisning. Det er derfor jeg er her. Der må være flere muligheder end dem jeg kender.
Hvad angår flødighed og kvem, havde vi i gruppen lavet et MathStreet-oplæg der på alle måder var overflødigt.
Hvad angår mavesmerter og frustration, har jeg store forventninger til Groden.
Lene
Ingen kommentarer:
Send en kommentar