Vi har gennem den sidste måned lært mange forskellige ting alt lige fra en kat der går over skærmen til at regne i forskellige talsystemer. Vores undervisning om mandagene er meget praktisk undervisning hvor vi blandt andet arbejde på at sætter os ind i de problemstillinger eleverne kan have med matematik. Vi er nok for vant til at sige at sådan er tingene jo bare, uden vi lige på stående fod kan den fulde forklaring. Det skal vi jo kunne, når eleverne spørger ude i skolerne.
I vores timer om fredagene handler det mere om alternative måder at lære matematik på og især ved hjælp af computerne. Det er ikke en måde som jeg er vant til at arbejde på og jeg har også mine problemer og frustrationer over de matematikprogrammer, men det bliver nok bedre med tiden og mere nyttigt for mig.
I vores timer om fredagene handler det mere om alternative måder at lære matematik på og især ved hjælp af computerne. Det er ikke en måde som jeg er vant til at arbejde på og jeg har også mine problemer og frustrationer over de matematikprogrammer, men det bliver nok bedre med tiden og mere nyttigt for mig.
Hvis jeg skal vælge et emne som jeg synes at jeg kan bruge ud på skolerne ville det nok være emnet om talsystemer. Det er en god måde at udfordre elever på til at forstå talsystemer bedre og deres sammenhæng til det talsystem vi bruger.
Det er et emne man kan lave meget forskelligt indenfor og man ville kunne bruge det til et lille miniprojekt med eleverne.
Det er et emne man kan lave meget forskelligt indenfor og man ville kunne bruge det til et lille miniprojekt med eleverne.
Vi har arbejdet med mange forskellige emner, hvor størstedelen er nyttige at huske, men det vurdere man jo helt selv hvilket emne og arbejdsmetoder man ønsker at benytte, og som man mener eleverne får mest gavn og viden ud af.
Trine
Ingen kommentarer:
Send en kommentar